Ancient Hebrews & Jewish Diaspora Unit:
Chapters:
• Chapter 11: The Ancient Hebrews and the Origins of Judaism
• Chapter 12: The Struggle to Preserve Judaism
Guiding Questions:
• Where did the ancient Hebrews come from?
• What is a leader?
• What makes someone an important leader?
• What is the Torah?
• Who is considered the “father” of the Hebrews? Why?
• Who gave the notion of monotheism to ancient Hebrews?
• Who freed the Hebrew slaves?
• Who united the Hebrews and created the ancient kingdom of Israel?
• Who built the Great Temple in Jerusalem?
• How did Solomon’s actions help and hurt ancient Israel?
• Who do you think is the greatest ancient Hebrew leader?
• What are the foundations of Judaism?
• How are Judaism and Christianity similar?
• What is the major difference in between Jews and Christians?
• What was the Jewish Diaspora?
Preguntas:
• ¿De dónde los hebreos antiguos vinieron?
• ¿Que es un líder?
• ¿Qué hace alguien ser un líder importante?
• ¿Que es el Torah?
• ¿Quién se considerado el “padre” de los hebreos? ¿Por qué?
• ¿Quién dio la noción del monoteísmo a los hebreos antiguos?
• ¿Quién liberó los esclavos hebreos?
• ¿Quién unió a los hebreos y creó el Reino antiguo de Israel?
• ¿Quién construyó el gran templo en Jerusalén?
• ¿Cómo las acciones de Solomon ayudaron y lastimaron a Israel antiguo?
• ¿Quién usted piensa es el líder hebreo más importante?
• ¿Cuáles son las fundaciones del judaísmo?
• ¿Cómo son el judaísmo y el cristianismo similares?
• ¿Cuál es la diferencia principal entre los judíos y los cristianos?
• ¿Que fue la diáspora judía?
Vocabulary & Hebrew Leaders:
• Hebrews
• Judaism
• Mesopotamia
• Canaan and the Promise
• Israel
• Torah
• Old and New Testament
• Monotheism and polytheism
• Abraham, Moses, David and Solomon
• Descendant
• Sacrifice
• Prophet
• Plague
• Exodus
• The Commandments
• Ark of the Covenant
• Diaspora
• Rabbi
• Execute
Films:
• Prince of Egypt
Assessment:
• Notebook
• Homework
• Online Question
• Unit Exam
Friday, January 2, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment